Podręcznik do szkolenia pilotów Fujitsu Lifebook A1110 Guide

Podręcznik do szkolenia pilotów Fujitsu Lifebook A1110 Guide to kompleksowa instrukcja, która może pomóc pilotom w nauce obsługi swoich samolotów. Zawiera wskazówki dotyczące wykonywania różnych czynności, takich jak przygotowanie samolotu do lotu, wykonywanie manewrów, czy też lądowanie i startowanie. Podręcznik zawiera również szczegółowe instrukcje dotyczące konfiguracji samolotu, wskazówki dotyczące obsługi systemów samolotu, informacje dotyczące bezpieczeństwa w locie oraz wskazówki dotyczące wykonywania rutynowych przeglądów samolotu. Dzięki Podręcznikowi do szkolenia pilotów Fujitsu Lifebook A1110 Guide, pilotom będzie łatwiej obsługiwać swoje samoloty i będą oni bardziej dobrze przygotowani do podróży.

Ostatnia aktualizacja: Podręcznik do szkolenia pilotów Fujitsu Lifebook A1110 Guide

Specyfikacja - Bateria Fujitsu LifeBook A1110 (FUJITSU 4000mAh/43WH 10. 8V)

Zastępuje modele:

  • FPCBP192
  • FPCBP192AP
  • 0644560
  • 0644570
  • 0644630
  • FM-62
  • FM-63
  • FM-65

Kompatybilny z modelami:

  • Fujitsu FMV-A2200
  • Fujitsu FMV-A6250
  • Fujitsu FMV-A6260
  • Fujitsu FMV-A6270
  • Fujitsu FMV-A8250
  • Fujitsu FMV-A8260
  • Fujitsu FMV-A8270
  • Fujitsu FMV-BIBLO
  • Fujitsu NF/C50
  • Fujitsu NF/D50
  • Fujitsu LifeBook A1110
  • Fujitsu LifeBook A1120
  • Fujitsu LifeBook A1130
  • Fujitsu LifeBook V1010
  • Fujitsu LifeBook V1020
  • Fujitsu LifeBook V1030
  • Fujitsu LifeBook V1040
  • Fujitsu LifeBook V1040LA
  • Zobacz również(tagi): Fujitsu LifeBook A1110 akumulator, baterie do laptopów, Fujitsu LifeBook A1110 bateriami, baterię Fujitsu LifeBook A1110 notebooka, baterii do Fujitsu LifeBook A1110 notebooków, Fujitsu LifeBook A1110 bateria do laptopa, Li-Ion Fujitsu LifeBook A1110 Oryginalna

    LAP-BATERIE - Fujitsu LifeBook A1110 baterie do laptopów w sklepie online

    + Niska cena: Podczas ustalania cen na znajdujące się w naszej ofercie Fujitsu LifeBook A1110 baterie, zawsze staramy się dobierać możliwie jak najlepsze, dbając przy tym o Twoją satysfakcję z zakupów. Regularnie przygotowujemy różnego rodzaju promocje, dzięki którym dostępne FUJITSU baterie może nabyć w bardzo atrakcyjnych cenach.

    + Wysokiej jakości: LAP BATERIE to Fujitsu LifeBook A1110 akumulator wprost z linii produkcyjnej. Wszystkie nasze baterie pochodzą z zaawansowanych technologicznie fabryk i podlegają rygorystycznej kontroli jakości. Dzięki zastosowaniu wysoce wydajnych ogniw, akumulatory LAP-BATERIE cechują się długim czasem pracy oraz żywotnością.

    + Bezpieczne płatności: To wygodna, bezpieczna forma płatności w Internecie, która nie wymaga ujawniania innym numeru karty kredytowej. Za pomocą systemu PayPal możesz płacić i akceptować płatności kartą kredytową oraz z konta PayPal. Transakcje są ubezpieczone ochroną kupujących Paypal. Informacje są chronione protokołem SSL przy użyciu klucza szyfrującego.

    + Ceny i koszty wysyłki: Koszty wysyłki są płatne od każdego zamówienia w wysokości wskazanej na stronie zamówienia. Koszty wysyłki mogą być różne w wypadku produktów o szczególnie dużych rozmiarach, ciężkich lub o dużej wartości. Koszty takie są podane na stronie zawierającej szczegółowe dane Fujitsu LifeBook A1110 baterie dla każdego zamawianego przez Państwa produktu oraz na stronie zamówienia

    Jak prawidłowo ładować nową Fujitsu LifeBook A1110 baterie?

    Warto przeprowadzić trzy cykle całkowitego rozładowania i ponownego naładowania baterie. Po pierwsze, urządzenie warto ładować wyłączone. Po drugie, ładowanie powinniśmy zakończyć najpóźniej po godzinie od momentu całkowitego naładowania się baterii. (starając się przy tym nie dopuścić do obniżenia poziomu baterii poniżej 20%).

    jeśli Twój rodzaj pracy nie pozwala Ci na prace pełnymi cyklami, raz- dwa razy na miesiąc wykonaj ponownie proces formatowania baterii / BATERIA do laptopa Fujitsu LifeBook A1110 i "odśwież" jej pamięć.

    Pomimo wielu zabezpieczeń stosowanych w urządzeniach, nie należy trzymać długo telefonu/laptopul/tabletu podpiętego pod ładowarkę. Przedłużone ładowanie może doprowadzić do przegrzania i „spuchnięcia” baterii.

    Pamiętajmy również o odłączeniu ładowarki od sieci, gdy z niej nie korzystamy. nie daj się zwariować, bateria / bateria do laptopa Fujitsu LifeBook A1110 jest od używania, jej częste wyciąganie i wkładanie może spowodować uszkodzenie obudowy notebooka.

    jeśli nie chcesz używać baterii / bateria do laptopa Fujitsu LifeBook A1110 przez długi czas i wyjmujesz ją z notebooka dopilnuj aby była nalładowana do około 50 - 60% - to pojemność jaką bateria najbardziej lubi dla długiego przechowywania poza laptopem.

    Podstawowe informacje
    Poniżej znajdują się podstawowe wiadomości dla zainteresowanych certyfikowaniem urządzeń FSTD. Skrót FSTD oznacza wszystkie szkoleniowe urządzenia symulacji lotu używane do szkolenia pilotów. Różne poziomy kwalifikacji FSTD to FFS, FTD, FNPT i BITD. Te poziomy są przeznaczone do realizacji różnych celów szkoleniowych: inne urządzenia są używane do ćwiczenia umiejętności pilotażowych, inne do nauki latania wg wskazań przyrządów a inne do nauki obsługi systemów statku powietrznego. Potocznie używany termin „symulator” odnosi się tylko do urządzeń kwalifikowanych do poziomu FFS.


    Urządzenia FSTD symulują min. awionikę samolotów, przyrządy pokładowe, sterowanie, siły, dźwięki, a często także zapewniają wizualny obraz otoczenia, a nawet systemu ruchu. FSTD są kwalifikowane do różnych poziomów z punktu widzenia standardów technicznych. Do szkolenia w celu otrzymania licencji lub uprawnienia nie wystarczy posiadanie certyfikatu kwalifikacji FSTD, każdy użytkownik urządzenia (np. ATO lub Operator AOC) musi samodzielnie przeanalizować, czy i do jakiego stopnia urządzenie pasuje do opracowanego programu szkoleniowego a następnie uzyskać takie przyzwolenie poprzez wpis w specyfikacji certyfikatu ATO lub w zatwierdzany dokument wykonawczy organizacji AOC. Regulacje dotyczące szkoleń (np. rozporządzenie Komisji (UE) nr 1178/2011) zawierają informacje na temat tego, jakie szkolenia i w jakim zakresie można przeprowadzić przy użyciu FSTD o danym poziomie kwalifikacji.


    ULC przestrzega przepisów UE i EASA w zakresie nadzoru nad FSTD i procesów kwalifikacji FSTD. Urządzenia powinny spełniać te same specyfikacje techniczne, które obowiązywały w momencie pierwszej kwalifikacji urządzenia. Ze względu na inne podstawy regulacyjne dla różnych urządzeń, będą istniały różnice pomiędzy urządzeniami w różnym wieku. Przepisy techniczne FSTD zostały opublikowane w CS-FSTD(A) wydanie 2 i CS-FSTD(H), JAR-FSTD A/H, JAR-STD 1A, JAR-STD 2A, ICAO Doc. 9625, itd. Ważne jest, aby również użytkownicy urządzeń (np. ATO) rozumiały te kwestie by mogli lepiej poznać i zidentyfikować jakie ograniczenia mogą mieć urządzenia w różnym wieku i jak dobrze mogą one służyć w zastosowaniach szkoleniowych. Urządzenia kwalifikowane przez ULC i inne nadzory europejskie można znaleźć w bazie danych EASA pod adresem https://lisstdis.


    Bardziej precyzyjne informacje są dostępne w aktualnie obowiązujących przepisach rozporządzenia UE 1178/2011 i w specyfikacjach certyfikacyjnych:
    1) Podczęść ORA. GEN – wymagania ogólne dla organizacji ubiegających się o certyfikat w oparciu przedmiotowe rozporządzenie
    2) Podczęść ORA. FSTD – wymagania dla organizacji Operatorów FSTD i wymagania kwalifikacyjne dla urządzeń FSTD
    3) CS-FSTD(A) wydanie 2 – standardy techniczne dla samolotów
    4) CS-FSTD(H) – standardy techniczne dla śmigłowców


    Ponadto istnieje wiele publikacji odnoszących się do procesów zarządzania urządzeniami FSTD jak również do procedur kwalifikacyjnych. Są one powszechnie dostępne. Z uwagi na fakt, że znakomita większość dokumentacji urządzeń FSTD, publikacji jak i przepisów w ich zakresie jest opracowywana źródłowo w języku angielskim to aby nie wprowadzać ewentualnych błędnych interpretacji wynikających z trudności tłumaczeniowych również angielskie wersje przepisów powinny być dokumentem odniesienia.


    Proces składania wniosków o kwalifikację FSTD
    Certyfikat jest przypisany do urządzenia FSTD ale jest on przyznawany organizacji tzw. Operatorowi FSTD, która spełnia wymagania. Jeżeli organizacja ubiega się o pierwszą kwalifikację FSTD, musi najpierw skontaktować się z Sekcją FSTD ULC (email: lub pod numerem telefonu+48 (22) 520 74 43) i dostarczyć dokumentację systemu zarządzania (w tym również podręczniki opisujące procesy obsługi technicznej FSTD) wraz z wypełnionym formularzem oceny systemu monitorowania zgodności. ULC ocenia dokumentację i w razie potrzeby, wnioskuje o stosowne zmiany.

    Tematy jakie musi zawierać taka dokumentacja są wyszczególnione w załącznikach:

    Organisation Management Manual Content for FSTD Operator 

    Ocena_systemu_monitorowania_zgodności_operatora_FSTD_PART. doc


    Audyt na miejscu posadowienia urządzenia FSTD przeprowadza się dopiero gdy zawartość dokumentacji opisującej system zarządzania Operatora FSTD zostanie uznana za gwarantującą ciągłe utrzymanie kwalifikacji urządzenia. Proces oceny FSTD rozpoczyna się od audytu systemu zarządzania Operatora FSTD. Po pomyślnym przejściu takiego audytu zespół oceniający zajmuje się samym urządzeniem FSTD. Przepisy, które dotyczą Operatorów FSTD mają na celu zapewnienie ciągłej opieki organizacyjnej nad kwalifikowanym urządzeniem FSTD, tak aby pozostawało ono w dobrym stanie technicznym i niezawodnie umożliwiało szkolenie do uzyskania licencji bądź uprawnienia. Obsługa i utrzymanie FSTD wymaga specjalnych kompetencji ze strony personelu zapewnianego przez Operatora FSTD. Należy przy tym pamiętać, że Operator FSTD nie musi być posiadaczem innego certyfikatu np. ATO a samo ATO nie gwarantuje wymaganych kompetencji.


    Ocena początkowa FSTD i kwalifikacja
    Organizacja wnioskująca składa wniosek zgodnie z AMC1 ORA. FSTD. 200. Składa się on z trzech części A, B i C. 

    part A160. 5 KB

    part B126 KB

    part C128 KB


    Podpisując niniejszy wniosek, wnioskodawca potwierdza, że starannie ocenił i przetestował urządzenie oraz, że spełnia ono obowiązujące wymagania techniczne. Pierwsza (tj. początkowa) ocena FSTD jest procesem znacznie trudniejszym niż ocena okresowa. Prosimy o kontakt z ULC już w momencie planowania zakupu nowego FSTD. Umożliwia to prowadzenie dyskusji między organizacją a Władzą Lotniczą na wczesnym etapie procesu kiedy potencjalny producent jest w stanie w miarę łatwo wprowadzać modyfikacje. Zdecydowanie łatwiej i taniej jest rozwiązywać ewentualne problemy (np. pewne rozwiązania techniczne lub źródła danych walidacyjnych) na etapie planowania nowego urządzenia, a nie dopiero po jego wyprodukowaniu czy też po zakupie.


    FSTD są oceniane za pomocą metod subiektywnych i obiektywnych. Badanie subiektywne oznacza oblatywanie urządzenia, tj. ocenę wykonywaną przez pilotów. Testowanie obiektywne oznacza testowanie modelu aerodynamicznego za pomocą tzw. testów QTG. Szczegółowe wymagania dotyczące badań QTG zawarte są w specyfikacjach certyfikacyjnych. Listy kontrolne dla pierwszej oceny QTG (tj. MQTG) znajdują się poniżej. ULC zaleca, aby wnioskodawca skorzystał z odpowiednich dla danego urządzenia list i wypełnił je przed dostarczeniem MQTG do urzędu.

    Aeroplane_MQTG_checklist_-_CS-FSTDA_Issue_2. pdf2. 69 MB

    Helicopter_MQTG_checklist_-_CS-FSTDH. 18 MB

    VDR_or_engineering_report_checklist. pdf510. 14 KB

    FFS_C_and_D_features_introduced_by_CS-FSTD_A_issue_2_checklist. pdf405. 72 KB


    Proszę pamiętać, że im staranniejsza ocena i testowanie FSTD wykonane przez organizację wnioskującą tym większe prawdopodobieństwo, że urządzenie będzie spełniać wymagania narzucone przez specyfikacje techniczne. Z uwagi na ograniczony czas i zasoby ULC testuje urządzenie jedynie wyrywkowo i może okazać się, że wady w nieprzetestowanych obszarach zostaną ujawnione dopiero w przyszłości.
    Istotnym jest również aby Organizacja wnioskująca o certyfikat załączyła dowód uiszczenia opłaty lotniczej zgodnie z aktualną tabelą opłat publikowaną okresowo jako załącznik do Obwieszczenia Ministra Infrastruktury.


    Utrzymanie certyfikatu kwalifikacji FSTD
    Kluczowe dla utrzymania kwalifikacji FSTD jest przeprowadzanie przez Operatora FSTD (tj. posiadacza certyfikatu kwalifikacji FSTD) okresowych testów urządzenia i jego konserwacja. System zarządzania ma zapewnić zgodność i proaktywnie ograniczać ewentualne zagrożenia. ULC sprawuje nadzór nad Operatorami FSTD poprzez przeprowadzanie audytów, inspekcji i ocen FSTD. Certyfikat kwalifikacji FSTD pozostaje ważny tylko wtedy, gdy zostaną przeprowadzone przez ULC okresowe badania FSTD w okresach rocznych od pierwszego wydania certyfikatu. To w interesie Operatora FSTD jest aby do takich badań doszło. W związku z tym Operator FSTD powinien skontaktować się z ULC z wyprzedzeniem gdy zbliża się rocznica wydania certyfikatu w celu uzgodnienia daty przeprowadzenia badań okresowych. Brak kontaktu z ULC, unikanie kontroli będzie traktowane jako brak chęci utrzymania kwalifikacji urządzenia FSTD.


    Wprowadzanie zmian w zakresie urządzenia FSTD
    Naturalnym jest, że w toku użytkowania urządzenia pojawia się konieczność wprowadzenia zmiany. Zmiana może być mniej lub bardziej istotna. Procesy zarządzania urządzeniem FSTD powinny opisywać kwalifikację zmiany do jednej z tych dwóch kategorii a następnie powinny przedstawiać postępowanie w każdym z tych przypadków. Ważne jest aby każda zmiana była odnotowywana w dokumentacji Operatora FSTD a dokumentacja urządzenia FSTD była na bieżąco aktualizowana.
    Poważne zmiany związane z dużą modyfikacją, relokalizacją czy dezaktywacją urządzenia na dłuższy czas powinny być zgłaszane do ULC z wyprzedzeniem celem uzyskania opinii co do dalszego procedowania. Zgłoszenie o zamiarze przeprowadzenia zmiany względem FSTD18. 21 KB


    W interesie Operatora FSTD jest aby ULC jako organ dokonujący kwalifikacyjnych badań okresowych posiadał aktualną dokumentację urządzenia FSTD jak i podręcznika systemu zarządzania Operatora FSTD. W zakresie zmian występujących w organizacji Operatora FSTD zmian dokonuje się w oparciu o obowiązującą u Operatora FSTD procedurę wprowadzania zmian wymagających lub niewymagających zatwierdzenia Prezesa ULC.

    Podręcznik pilota samolotowego - Domicz, Szutowski

    Autorzy: Jerzy Domicz i Lech Szutowski Książka ta jest przeznaczona dla pilotów oraz dla szerokiego grona ludzi zainteresowanych lotnictwem. Zawiera praktyczne informacje, niezbędne do wykonywania lotów, w tym także do lotów według wskazań przyrządów (IFR), wzbogacona stosowanym słownictwem angielskim. Książka zalecona została przez Głównego Inspektora Personelu Lotniczego do wykorzystywania podczas szkolenia lotniczego. Wydanie piąte.
    Okładka lakierowana, oprawa klejona, format 165 mm x 240 mm, 485 stron.

    Poradnik pilota samolotowego
    "Poradnik pilota samolotowego" zawiera wiedzę z zakresu programu szkolenia do licencji zawodowej, IFR i wielosilników, ale przyda się również szkolącym się do licencji turystycznej. Autor bazuje przy tym na materiałach wykładowych stosowanych w ośrodku szkolenia lotniczego "Aerotechnika" w Poznaniu, w którym jest wykładowcą i instruktorem. Z książki dowiemy się szczegółowo m. in. jak korzystać z materiałów AIP i z Jeppesen, informacji pogodowych, jak używać radiostacji pokładowej oraz zdobędziemy mnóstwo wiedzy praktycznej z zakresu wykonywania wszelkiego rodzajów lotów. Tym co zainteresuje przystępujących do egzaminu przed PLKE, jest pozbieranie i usystematyzowanie "powielaczowych" wiadomości z zakresu lotniczego prawa międzynarodowego, a zwłaszcza "konika" Wysokiej Komisji jaką są wolności lotnicze, tzw. "freedom of air".
    Budowa i pilotaż samolotów lekkich
    Przewodnik pilota i instruktora autorstwa Lecha Szutowskiego, seria szkoleniowa "AVIA-TEST".
    Podręcznik pierwszego kontaktu. Brakowało na rynku podręcznika, który dostarczałby kompendium wiedzy niezbędnej przy szkoleniu podstawowym. Podręcznika przyjaznego dla czytelnika, który dopiero rozpoczyna swoją przygodę z lotnictwem. Z jednej strony nie przeładowanego całą możliwą wiedzą, z drugiej - rozwijającego szerzej najbardziej podstawowe jej aspekty. Tę lukę wypełnia książka Lecha Szutowskiego "Budowa i pilotaż samolotów lekkich.
    Podręcznik pilota szybowcowego - teoria, wyd. 2
    Oficjalny podręcznik znanego na całym świecie Brytyjskiego Stowarzyszenia Szybowcowego zalecany zarówno pilotom jak i instruktorom. Uczniom-pilotom przed lekturą niniejszej książki wskazane jest zapoznanie się z podstawami w innych publikacjach lub ukończenie teoretycznego szkolenia szybowcowego w ramach kursu podstawowego ze względu na złożoność omawianych zagadnień.
    Osiągi, wyważenie i planowanie lotu
    "Osiągi, wyważenie i planowanie lotu” to pierwszy podręcznik z planowanej serii wydawnictwa Pileus- Szkolenie samolotowe EASA. Zawartość publikacji jest w pełni zgodna z sylabusem Part - FCL wzakresie szkolenia do licencji pilota samolotowego turystycznego PPL(A). Autor poszerzył podręcznik owybrane zagadnienia, których znajomość wymagana jest od pilotów zawodowych i liniowych. Lekturapublikacji może zaciekawić też wszystkie osoby związane z operacjami lotniczymi - informatorów FIS, kontrolerów ATC, dyspozytorów lotniczych, pracowników firm handlingowych.
    Łączność - szkolenie samolotowe EASA
    “Łączność” to kolejny podręcznik z serii wydawnictwa Pileus - Szkolenie samolotowe EASA. Zawartość publikacji jest w pełni zgodna z sylabusem Part - FCL w zakresie szkolenia do licencji pilota samolotowego liniowego ATPL. Tym samym obejmuje materiał wymagany przy szkoleniu do licencji turystycznej PPL oraz licencji zawodowej CPL. Publikacja będzie pomocna także przy szkoleniu użytkowników radiostacji innych specjalności - informatorów FIS, kontrolerów ATC, dyspozytorów lotniczych, pracowników firm handlingowych.
    Strefa śmierci - Jak i dlaczego giną piloci
    Światowy besteseller Paula A. Craiga znów dostępny po polsku! Obowiązkowa lektura dla pilotów, fascynująca książka dla wszystkich entuzjastów latania.
    Podręcznik przetrwania dla pilotów. Pokazuje śmiertelne pułapki, czyhające wewnątrz Strefy Śmierci – przedziału miedzy 50 a 350 godzin nalotu, gdy piloci nie mają już nad sobą nadzoru instruktorskiego i zaczynają latać samodzielnie jako dowódcy samolotu. Mimo że posiadają licencję lotniczą i budują nalot, wielu z tych młodych stażem lotników jest nieświadomych zagrożeń, jakie na nich czyhają, gdy zdobywają doświadczenie lotnicze i wprawę w podejmowaniu decyzji w trakcie wykonywanych lotów. W rezultacie, wielokrotnie stają się śmiertelnymi ofiarami braku doświadczenia.

    Lotnictwo komunikacyjne - podręcznik ogólnej wiedzy lotniczej
    "Na temat latania napisano już mnóstwo książek. Po co więc kolejna książka o lataniu? Po prostu dlatego, że jest potrzebna! Pilot samolotu wie, jak to jest być bombardowanym pytaniami, kiedy w nielotniczym towarzystwie wyjdzie na jaw zawód, który wykonuje. Właściwie jakie to uczucie sterować wielkim odrzutowcem? Jak często zmienia się opony? Czy lata się ciągle na tej samej trasie? Czy lata na więcej niż jednym typie statku powietrznego? Czy patrzy się na wszystkie wskaźniki w tym samym czasie? I tysiące podobnych pytań. "
    Sytuacja awaryjna - kryzys w kabinie pilotów - historie prawdziwe
    W dzisiejszych czasach zbyt dużo mówi się o rzadkich przypadkach katastrof lotniczych, jednocześnie zbyt mało informując opinię publiczną o zdarzeniach, które dzięki profesjonalizmowi załóg samolotów kończą się bez ofiar. Niektóre wydarzenia opisane w niniejszej książce znane są jedynie w kręgach lotniczych, lecz poza nimi osoby zaangażowane często pozostają anonimowymi bohaterami. Książka ta opowiada o wielu dramatycznych sytuacjach i opisuje działania podejmowane przez załogi w momencie zagrożenia, zapraszając jednocześnie czytelnika do kokpitu, by był świadkiem tych wydarzeń.

    Podręcznik pilota szybowcowego - praktyka
    "Podręcznik pilota szybowcowego - praktyka" to publikacja obejmująca bardzo szeroki zakres praktycznej wiedzy, której odbiorcami będą zarówno początkujący jak i doświadczeni szybownicy. Z dystansem i angielskim humorem autor rozjaśnia, ostrzega i podpowiada w jaki sposób uczynić szybownictwo skutecznym i zarazem bezpiecznym. Patronat nad podręcznikiem objęła między innymi Komisja Szybowcowa Aeroklubu Polskiego. Jest to obowiązkowa pozycja na półce każdego szybownika. Wiedza zawarta w książce jest wynikiem wieloletniego doświadczenia autora.
    Mechanika lotu szybowców - szkolenie szybowcowe
    Kompleksowe opracowanie dotyczące mechaniki lotu szybowców, niezbędne zarówno dla osób szkolących, uczących się, jak i tych, którzy są po prostu zainteresowani tematem. W książce omówione zostały takie zagadnienia, jak mechanizm powstawania sił aerodynamicznych, kształty aerodynamiczne, atmosfera wzorcowa, prawa aerodynamiki i wiele innych.
    Suma wszystkich błędów w paralotniarstwie
    Nowe (rozszerzone o ponad 100 stron) wydanie popularnej książki o bezpiecznym lataniu na paralotni.
    Poprzednie wydanie ("Suma wszystkich błędów") zostało uzupełnione o nowe rozdziały oraz cały nowy dział - Indeks Paralotniowy. To spis programu i ćwiczeń dla instruktorów, uczniów, jak i pilotów. Tak powstała "Suma wszystkich błędów w paralotniarstwie". Książka jest w nowej wygodniejszej do czytania formie.

    Podręcznik do szkolenia pilotów Fujitsu Lifebook A1110 Guide

    Bezpośredni link do pobrania Podręcznik do szkolenia pilotów Fujitsu Lifebook A1110 Guide

    Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

    Ostatnia aktualizacja Podręcznik do szkolenia pilotów Fujitsu Lifebook A1110 Guide